Android 2.3 böngészése

Ha van előnye annak, hogy kishazánkban később jelenik meg a Sony Ericsson Xperia PLAY, akkor az a napokban települt frissítés, ami egy új funkció mellett rengeteg hibajavítást is hozott! Első körben hatalmas gratula a gyártónak a frissítésért, ugyanis annak ellenér, hogy nem OTA update volt, tehát kellett hozzá egy számítógép is minden telepített alkalmazásom, minden beállításom, minden adatom a helyén maradt és a frissítést követően nem kellett órákat szánnom arra, hogy mindent a helyére pakoljak. Jó hír, hogy amiről korábban már írtam: a kezdőképernyő minimális akadásai megszűntek, a frissítés óta a legminimálisabb lassulással, akadással sem találkoztam, ergo pörög, mint az…

Elérkeztünk a Sony Ericsson játékos nagyágyújának a leggyengébb részéhez, pontosabban az egyetlen gyenge pontjához, ami nem más, mint a kamerája! Logikus lépésnek tekinthető a Sony Ericsson részéről, hogy nem a testvérmodellek esetében megismert Exmor R mobile CMOS szenzor került a konzoltelefonba, az még inkább logikus lépés volt, hogy nem egy 8 megapixeles egység került a hátlapra, hanem egy 5 megapixeles optika, hiszen így viszonylag megfizethető szinten tudták tartani a PLAY-t. Ami nekem leginkább szúrja a szemem, az a kamera szoftvere, ugyanis nem a szokásos Sony Ericsson felület kacsintgat ránk, hanem a  sokszor használhatatlan gyári Android kezelőfelület. Még nagyobb probléma, hogy…

Egyértelműen az Xperia PLAY vonzereje a játékokban rejlik, ami érdekében a Sony Ericsson mérnökei mindent el is követtek, hogy mindenhol megtaláljuk a megfelelő menüpontokat! Már a kezdőképernyőn is PlayStation alkalmazásfelületek fogadnak minket. A PlayStation Pocket rögtön kettőt is kapott, van egy kicsi és egy nagy is, ezekről indíthatjuk a készülékünkre telepített PlayStation One játékokat. Ezen felül van még egy, a játékok letöltésére buzdító widget is, ahonnan 1 kattintással elérhetjük a legfrissebb játékokat. Szoftveres oldalról két menüpontba vannak rendezve a játékok! Van az Xperia PLAY menüpont, ez jön elő, mikor szétcsúsztatjuk a készüléket, valamint van a PlayStation Pocket menüpont, ahol a…

Szerintem vágjunk a közepébe! Vas szempontjából a PLAY tökéletesen ugyanaz, mint a testvéreinek tekinthető arc és neo, tehát 1GHz-es Qualcomm MSM8255-ös processzor lakozik a belsejében, amit megspékeltek egy Andreno 205-ös GPU-val, valamint 512MB RAM-mal. Akárcsak hardveresen, úgy szoftveresen is megegyezik a PLAY, az arc és a neo, ugyanaz a felület, ugyanaz a rendszer (Android 2.3.2) és szinte ugyanazok az előretelepített alkalmazások, leszámítva természetesen a játékokat. Pontosan ezért ezeken a dolgokon csupán felületesen futok végig, ugyanis kétszer már le lett írva minden! Mint már fentebb írtam, a PLAY szoftveresen ugyanaz, mint a testvérei, így az alap launcher is, leszámítva 1-2 a…

A Sony Ericsson végre “elkunyerálta” a Sony legérdekesebb termékvonalát, a PlayStation-t. Sokan erről álmodoztak már a Sony és az Ericsson mobilkommunikációs egyesítése óta, még többen a Walkman és a Cyber-Shot márkanév átvétele óta! Feltehető a kérdés: Miért vártak eddig? A válasz egyszerű: ez idáig nem állt rendelkezésre olyan hardver a mobiltelefonok esetében, ami mellett kevés kompromisszummal játszhattunk volna a készülékünkön. Tény, hogy a gyártó korábban is próbálkozott játékok futtatására tervezett készülékekkel, elég itt a kisfelbontású kijelzővel szerelt F305-re gondolni, vagy az általam is birtokolt Yari-ra gondolni, azonban ezek meglehetősen eltévedt próbálkozások voltak. Na jó a Yari már kicsit közelebb állt…