Interjú a Nuclear Bird Studios alapítójával, Csík Bencével

0

A Nuclear Bird Studios egy magyarok által indított játékfejlesztéssel foglalkozó cég. Alapítója, Csík Bence jelenleg Ausztráliában él, ő mesélt többek között arról, hogy milyen lesz a hamarosan megjelenő első játékuk,  és, hogy mik a hosszabb távú terveik.

Szia Bence! Kérlek, mutatkozz be, mesélj magadról és a cégről!

Sziasztok! Csík Bence vagyok, és a magyar Nuclear Bird Studios vezetői pozícióját töltöm be. Idén év elején határoztam el, hogy a játékfejlesztéssel szeretnék foglalkozni, ami egy elég merész döntés volt, ugyanis korábban sosem tanultam semmit ehhez. Persze, azért voltak elképzeléseim, ugyanis jómagam is nagy játékos vagyok egész kis korom óta. Az elején nem is nagyon tudtam, hogy merre kéne elindulni, de hamar rátaláltam egy srácra itt Ausztráliában, és már a beszélgetésünk második napján elmeséltem a világhódító terveimet. Kiderült, hogy Ő is egy stúdióhoz szeretne majd csatlakozni, így már csak győzködni kellett, hogy lépjen be, végül bele is ment. Ez volt február 15-én. Teltek a hónapok, jöttek tagok, és gyűltek az ötletek. Jelenleg van egy level designerünk, két programozó, animátor, marketing és PS, tesztelő és jómagam. A level designer és én Ausztráliában élünk, a többiek pedig Magyarországon. A file megosztást a Google Drive-on végezzük. Ami nehézkes, az a komminukáció, ugyanis jelenleg 8 órával vagyunk előrébb, mint Magyarország, következő óraátállításkor pedig 10 lesz. Szóval gyakran éjszakázom suliidőben is. Jelenleg még csapat vagyunk, de ez persze változhat még később.

Milyen mobiltelefont használsz? 🙂

Anno Sony Ericsson telefonokat használtam, és idén januárban újítottam be egy HTC One készülékre. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Viszont ne harapjátok le a fejem, a Sony is egy nagyszerű brand, még a vásárláskor a One és a Z között vaciláltam. 😀

Neked mik a kedvenc játékaid? Mobilon vagy PC-n játszol inkább?

Inkább PC-n játszom, telefonon hamar ráunok a gémekre (ettől függetlenül dugig van a telefonom velük). PC-n nagyrészt GO-val játszom, néha Borderlands 1-2. Sajnos jelenleg egy koros laptopom van, de a saját gépem fele meg van már rendelve. Amint meg lesz a kész gép, fogok tudni már Payday 2-vel játszani, amit nagyon várok. Ezeken kívül is persze rengeteg játékkal rendelkezem (Steam). A fentieken kívül még kedvenceim közé tartozik a Limbo, Machinarium, Diablo, Portal, The Stanley Parable, HL sorozat és Bioshock sorozat.

Az első játékotok, az Open Doors milyen jellegű lesz, ill. mikorra várható a megjelenése?

Az Open Doors projektet még a modellezőnk hozta magával, akkor még csak a modellek voltak készen, és azt mondta nekünk, hogy együtt befejezhetjük. Akkoriban még nem volt a háznál programozó, de végül találtunk. Sajnos nem volt sok ideje foglalkozni vele, így újra bújni kezdtem a szájtokat, végül nem is olyan régen jelentkezett nálunk egy, akit fel is vettem. A segítségével begyorsult a projekt, és kb pár nap alatt játszható is lett. A játék egy gyorsasági platformer, és a cél az lesz benne, hogy ajtókat nyiss ki. Mód szerint változik a lényeg. A classicban 20 ajtón kell túlverekedni magad, hogy célba érj, és itt a lényeg az, hogy minél gyorsabb legyél. A continous módban egyre gyorsabban jönnek feléd az ajtók, itt pedig annyi ajtón kell túlmenni, ameddig bírod. Még van egy mód, ami a megjelenésnél benne lesz, de ez maradjon még titok. 🙂 Illetve van már most is world-wide ranking, így adva lesz a versengés. A megjelenése szeptember előtt várható 1 héttel, de van rá esély, hogy picit később. A kiadás után is fogunk vele foglalkozni, új módokkal lesz bővítve, buxfixek, és még egyéb apróságok.

Megtalálhatók lesznek a játékaitok a Google Play-en és az App Store-ban?

Igen. Először a Google Play áruházán belül lesz letölthető ingyen, majd ha látjuk, hogy jók a letöltési számok, illetve van rá keret, akkor iOS-re is felpakoljuk az apk-t.

Milyen megfontolásból lesz ingyenes az első játékotok? Több ingyenes játékot is terveztek, vagy ezután fizetősek lesznek?

Eleinte fizetős lett volna a játék, de hamar rájöttünk, hogy az emberek inkább azért fizetnek, ha birtokolhatnak is valamit. Hülye példa, de pl. a Pou is ilyen. Viszont egy ajtós játékra nem hiszem, hogy sokan fizetnének. Ettől függetlenül valószínűleg lesz fizetős verzió (fél dollár), ami eltávolítja az add-okat, és talán pár + dolgot is tudunk adni mellé.
A következő játékaink nagy valószínűséggel már fizetősek lesznek, de ahhoz természetesen eredeti programok kellenek, melyek eléggé drágák.. Éppen ezért szeretnénk majd egy Kickstarter kampányt indítani, így majd az onnan bejövő összegből tudjuk ezeket a kiadásokat finanszírozni. Persze, ehhez le kell majd zárni egy sikeres gyűjtögetést. 🙂

Milyen platformokra terveztek elsősorban fejleszteni? Miben látjátok a jövőt?

PC-re fogunk az Open Doors után fejleszteni. Nem szeretnénk tömeggyártásba fogni, igyekszünk majd minőségi munkát csinálni. Persze, eleinte lesznek ezek a kisebb indie játékaink, ami egyrészt azért is kell, hogy összekovácsolódjon a csapat. Később, mikor már lesz rá lehetőségünk, hogy komolyabb játékokat csináljunk, akkor pár játékot tervezünk (egy játék lehet sorozat is), de azok tényleg megütnek majd egy színvonalat. Műfajilag nem koncentrálódunk rá egyikre sem, várhatóak különböző témájú játékok tőlünk.

Magyarul is elérhetők lesznek a játékaitok, vagy kifejezetten a nemzetközi piacot célozzátok meg?

Nemzetközi piacon szeretnénk mozogni, ezért is fut a facebook oldalunk és az weboldalunk angol nyelven. Viszont a PC-s játékokra mindenképp lesz magyar felirat, illetve a supportra magyarul is lehet írni.

Van már terv a következő játékra? Mit tudhatunk róla?

Van ám, és nem csak egy. Több kisebb projekt van, amiket egymás után csinálunk meg, és majd egy bundle-ben lesznek kiadva. Szeretnénk Steamre is menni, illetve Kickstarterre a következő projekttel. Chasing Shadows lesz az egyik játék, amit majd a csomagban árulunk. Összesen három lesz. Egyelőre viszont többet nem árulnék még el. 🙂

Van esetleg más, amit még szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Olvassátok a sonymobil.hu-t, mert remek cikkeik vannak! 🙂 Valamint köszönjük szépen a lehetőséget, hogy írhattunk magunkról. Az a helyzet sajnos, hogy Magyarországon nem igazán van profi játékfejlesztés. Vannak cégek, de ők sem tudnak annyira felemelkedni, hogy tényleg ismerjék őket világszerte. Nagyon reméljük, hogy a csapatunk tud még olyat csinálni, amit még nem láttak az emberek. A Chasing Shadows pont egy ilyen reményekkel teli projekt, és reméljük, hogy a Kickstarteren tudunk elég pénzt szerezni majd hozzá.
Ha sikerült felkelteni az érdeklődésed, keress fel minket, és vedd fel velünk a kontaktot. Elérhetőséget a weboldalunkon találsz. 🙂

Köszönjük az interjút Bencének! A Nuclear Bird Studios oldalát itt találjátok: http://nuclearbirdstudios.com.

Megosztás.