A Sony Ericsson a negyedik – ötödik

by jelcstamas

sony-ericsson-logo

Megérkeztek az adatok a 2010-es év első negyedévéből a gyártók teljesítményéről, eladásairól. A Sony Ericsson meglepő eredményéről már volt szó, de most összehasonlítjuk a nagy gyártók eladásait. Szerintem essünk is neki.

Top 5 mobiltelefon gyártó:

dobogo

A Nokia szokás szerint magasan vezet 107,8 millió eladott készülékkel és a két koreai cég eredménye sem meglepő, de a negyedik és az ötödik helyezett egészen meglepő. A Sony Ericsson már rég bebetonozta magát ebbe a pozícióba, de a Motorola eltűnt a dobogóról és a helyét a BlackBerry készülékeket gyártó Research In Motion (RIM) vette át. Pedig én meg voltam győződve, hogy a dobogó két alsó fokán a Sony Ericsson és a Motorola fog vívni a negyedik fokért, hát tévedtem.

Nézzük a gyártók eredményeit szépen sorban:

Gyártó 2010 Q1 eladott darabszám (M) 2010 Q1 piaci részesedés (%) 2009 Q1 eladott darabszám (M) 2009 Q1 piaci részesedés (%) 2009 Q1 –> 2010 Q1
Nokia 107,8 36,6 93,2 38,4 +15,7%
Samsung 64,3 21,8 45,9 18,9 +40,1%
LG 27,1 9,2 22,6 9,3 +19,9%
RIM 10,6 3,6 7,3 3 +45,2%
Sony Ericsson 10,5 3,6 14,5 6 -27,6%
Egyéb 74,6 25,3 58,9 24,3 +26,7%
Összesen 294,9 100 242,4 100 +21,7%
A táblázat alapján világosan leszűrhető, hogy a két legnagyobb vesztes a piacon a Sony Ericsson és a Motorola, bár a SE hosszú után legalább nyereséget tud termelni és a piaci részesedését ha nem is, de helyzetét tudta tartani, ami az amerikai Motorolának nem sikerült.
A két legnagyobb nyertes azonban mégsem a Nokia, hanem a RIM és a Samsung, hiszen mind a két cég 40% feletti növekedést tudtak elérni.

Top 5 mobiltelefon gyártó részletesen:

Nokia:
A Nokiának sikerült megtartani az első pozíciót és nagyon erős negyedévet zárt. A két legkelendőbb modell az 5130 és a 2700 Classic volt a negyedévben. Összesen 107,8 millió készüléket szállítottak a finnek, ami az előző év hasonló időszakához képest 15,7%-os növekedést jelent. Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy a piaci részesedéséből veszített 1,8%-ot a 2009-es első negyedévhez képest, azonban jön a finn nagyágyú a Nokia N8, ami hatalmas konkurencia lehet, mind Vivaz-nak, mind Satio-nak.
nokia top1

Samsung:

A Samsung tizenkettedik egymást követő negyedévben tartja magát a dobogó második fokán, teljes szállítási mennyisége pedig nagyobb, mint az őt követő három gyártó együttvéve. Az eladott készülékek számát 40,1%-al tudta növelni 2009 első negyedévéhez viszonyítva, mindezen felül részesedésüket is képesek voltak növelni 2,9%-al. Legsikeresebb termékük az S5230, amiből tavaly május óta több mint 10 milliót adtak el.

s5230

LG Electronics:

Az LG továbbra is tartja magát a harmadik helyen, mely köszönhető annak is, hogy egy év alatt közel
20%-al több készüléket adtak el, azonban piaci részesedésük csökkent, bár csak 0,1%-al. A második számú koreai cég leginkább a fejlődő piacokon van jelen. Sikereihez hozzá tartozik a mélyülő smartphone portfólió is, amiben egyre több érdekes és megfizethető készülék jelenik meg. Az LG okostelefonjai leginkább Észak-Amerikában örvendenek nagy sikernek. Legsikeresebb terméke a KP500, amit több millió példányban értékesítettek.

lg-kp500-colors

Research In Motion (RIM):

A RIM először volt képes megjelenni a Top 5-ben, a teljes szállított mennyiségben közel 2 millióval meghaladja a Motorola eladásait. Egyéb érdekesség, hogy az egyetlen olyan gyártó a Top 5-ben, ami csak okostelefonokat értkesít és a csoporton belül a RIM élvezi a legnagyobb átlag eladási árat. Legsikeresebb termékei a BlackBerry Curve 8520 és a Bold 9700.

bold_curve

Sony Ericsson:

Nem mennék bele a konkrét adatokban, hiszen már írtam róla korábban. A lényeg annyi, hogy hosszú idő után ismét nyereséget termel a gyártó, köszönhetően Vivaz-nak és az X10-nek.

sony_ericsson_vivaz_3-540x301

banner01_sonyx10.png

Forrás: IDC

Related Posts