Pénzügyi eredmények 2010 Q1

by jelcstamas

Amit rögtön le kell szögezni: a megszilárdított pénzügyi összefogásnak köszönhetően a Sony Ericsson ismét nyereséges!!! Nézzük részletesen a dolgokat.

A leszállított készülékek száma rendkívüli mértékben csökkent az előző negyedévek eladásaihoz képest, ugyanis 2009 első negyedévében 14,5 millió eladott készülék, 2009 negyedik negyedévében 14,6 millió eladott készülék, ehhez képest 2010 első negyedévében csak 10,5 millió Sony Ericsson készülék talált gazdára, ami akárhogy is számolok majdnem 30%-os visszaesés. Bár ehhez meg kell említeni, hogy a bevételek nem estek ekkora mértékben, ugyanis a 2009 negyedik negyedévi 1,75 millió Eurós eredményhez képest az idei első negyedévben 1,405 millió Eurós bevételt volt képes termelni a gyártó, ami már “csak” 19,715 %-os visszaesés.

Ez azzal magyarázható, hogy a Sony Ericsson készülékek átlag eladási árai nőttek, ami nem a nem a márka drágulását jelentik, hanem megjelentek a nívósabb sikertermékek, amire valljuk meg nagy szüksége volt a gyártónak, ilyen termékek például: X10 és Vivaz, attól meg megint csak nem kell félni, hogy a következő negyedévben mi lesz, ugyanis jönnek még az X10 Minik és a Vivaz Pro is és természetesen marad még a piacon egy darabig a Vivaz és az X10 is.

Mindezek mellett kezdenek megtérülni a tavalyi év átrendeződései és létszámcsökkentése is és nem mellesleg a nettó bevételek is hatalmas mértékben nőttek:

  • 2009 Q1: – 293 millió Euró
  • 2009 Q4: – 167 millió Euró
  • 2010 Q1: + 21 millió Euró

Bert Nordberg Bert Nordberg, a Sony Ericsson elnöke azt nyilatkozta, hogy elégedettek az eredményekkel, ugyanis látják az új termékek indításának pozitív hatásait és az üzleti átalakítások programjainak eredményét. Elmondta azt is, hogy az előző év hasonló időszakához képest 28%-al csökkent az eladott készülékek száma, azonban az átlag eladási árak 12%-al növekedtek.

Ha bővebben érdekel Bert Nordberg nyilatkozata itt elolvashatod!

Tehát azt mindenképpen el lehet ismerni, hogy jó úton halad a Sony Ericsson, már csak az kell, hogy ezt a szintet tudják tartani, majd idővel akár növelni is és akkor talán ismét a képzeletbeli dobogó harmadik fokán láthatjuk a szebb napokat is megért gyártót, ez pedig nem csak nekik, hanem nekünk is jó lenne!

Related Posts