Az Ericsson kivásárlásakor még úgy tűnt, hogy a Sony végül megtalálta számításait a mobiltelefonos üzletágban, ám a hangzatos márkanevek bevetése ellenére sem tudta nyereségessé tenni az üzletágat. Kazuo Hurai, a japán óriás vezetője egy sajtótájékoztatón megerősítette, hogy cége a jelen versenyhelyzetben már nem lát lehetőséget az eladások növelésére, így a jövőben a stagnáló telefonos és a televíziós részlegek eladása is szóba kerülhet. A vállalat legfőbb célja, hogy 2018-ra az éves profit 4,2 milliárd dollár legyen, mely mintegy huszonötszörös növekedést jelent.
A Sony Xperia csúcsmodelljei egyre nehezebben veszik fel a versenyt az Apple és a Samsung ajánlataival, míg az alsóbb régiókban a kínai gyártók serege kényszeríti agresszív árversenyre. Hurai szerint cége a jövőben inkább a jelenleg is sikeres kameraszenzor és PlayStation üzletágakra kíván fókuszálni, ahol sokkal nagyobb az esély a további bővülésre.
Forrás: Mobilarena