2010 második negyedévében összesen 308 millió mobiltelefon fogyott, ami 13%-al több az egy évvel korábbi 273 millió darabtól. Nézzük meg részletesen a nagy gyártókat.
Nokia:
A Nokia 111 millió készüléket szállított le az elmúlt negyedévben, ami valamivel kevesebb, mint amire az elemzők számítottak. A Nokia piaci részesedése az egy évvel korábbi 38%-ról 36%-ra csökkent. Az elemzők szerint, ha a Nokia N8 időben megjelenik, akkor a karácsonyi szezonra stabilizálódik a cég pénzügyi és részesedési helyzete.
Samsung:
A Samsung közel 64 millió mobiltelefont szállított le az elmúlt negyedév során, ami annyit jelent, hogy az előző év hasonló időszakához képest 22%-al volt képes növelni az eladásait. A Samsung húzópiaca Észak- és Dél-Amerika. Eladásaira jó hatással voltak az olcsó candybar és érintőkijelzős készülékek, de jól kezdett a Galaxy S is.
LG:
Az LG közel 31 millió mobiltelefont értékesített, ami 3%-os javulást jelent az előző év hasonló időszakához képpest. Elemzők szerint azonban a következő negyedévben hatalmas zuhanásba kezdhet a kisebbik koreai gyártó mobiltelefonos részlege, ugyanis kevés a versenyképes, felsőkategóriás készülék, bár az Optimus még javíthat némiképp a dolgokon.
RIM:
A BlackBerry készülékeket gyártó RIM ami a legmeglepőbb lépésre volt képes, ugyanis az előző év hasonló időszakához képest 40%-al több készüléket értékesített, azaz pontosan 11,2 millió készüléket.
Sony Ericsson:
A Sony Ericsson-ról volt már szó részletesen. A kedvenc gyártónk az elmúlt negyedévben 11 millió készüléket értékesített, ami az előző év hasonló időszakához képest közel 20%-os visszaesés, de ennek ellenére a bevétel nőtt, közel 5%-al, köszönhetően a drágább készülékeknek.
Összegzés:
Érdekesnek ígérkezik a most is “futó” negyedév, hiszen a Samsung és a RIM nagyon belehúzott és a Sony Ericsson is kezd magára találni ebben az évben. Rossz is van a dologban, ugyanis az Apple nagyon a Sony Ericsson nyakán van a 8,4 milliós második negyedévi eladásaival.
Nézzük táblázatba rendezve a dolgot:
Eladott készülékek száma (millió db):
2008 | 09 Q1 | 09 Q2 | 09 Q3 | 09 Q4 | 2009 | 10 Q1 | 10 Q2 | |
Nokia | 468,4 | 93,2 | 103,2 | 108,5 | 126,9 | 431,8 | 107,8 | 111,1 |
Samsung | 196,6 | 45,8 | 52,3 | 60,2 | 68,8 | 227,1 | 64,3 | 63,8 |
LG | 100,8 | 22,6 | 29,8 | 31,6 | 33,9 | 117,9 | 27,1 | 30,6 |
RIM | 23,5 | 7,3 | 8,0 | 8,5 | 10,7 | 34,5 | 10,6 | 11,2 |
Sony Ericsson | 96,6 | 14,5 | 13,8 | 14,1 | 14,6 | 57 | 10,5 | 11,0 |
Egyéb | 292,4 | 61,1 | 66,0 | 67,7 | 82,4 | 277,2 | 71,1 | 79,8 |
Teljes | 1178,3 | 244,5 | 273,1 | 290,6 | 337,3 | 1145,5 | 291,4 | 307,5 |
Globális piaci részesedés (%-ban):
2008 | 09 Q1 | 09 Q2 | 09 Q3 | 09 Q4 | 2009 | 10 Q1 | 10 Q2 | |
Nokia | 39,8 | 38,1 | 37,8 | 37,3 | 37,6 | 37,3 | 37,0 | 36,1 |
Samsung | 16,7 | 18,7 | 19,1 | 20,7 | 20,4 | 19,8 | 22,1 | 20,7 |
LG | 8,6 | 9,2 | 10,9 | 10,9 | 10,1 | 10,3 | 9,3 | 10,0 |
RIM | 2,0 | 3,0 | 2,9 | 2,9 | 3,2 | 3,0 | 3,6 | 3,6 |
Sony Ericsson | 8,2 | 5,9 | 5,1 | 4,9 | 4,3 | 5,0 | 3,6 | 3,6 |
Egyéb | 24,8 | 25,0 | 24,2 | 23,3 | 24,4 | 24,2 | 24,4 | 20,6 |
Teljes | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |