Minden válasz attól függ, hogy hogyan tesszük fel a kérdést. Ha a mobiltelefonok piacáról akarjuk megtudni, hogy mennyire összetett vagy épp egyszerű, akkor bizonyos megvilágítást használva bizony arra juthatunk, hogy ennél egyszerűbb dolog nincs is a világon. Hogy miért? Kérem, azért, mert a legtöbb gyártó nagyon jól tudja, hogy a reklámok és a lifestyle magazinok miatt finoman szólva is agymosott vásárlók milyen szolgáltatásokat várnak el új mobiltelefonjuktól, azokat pedig évről évre oda is adják nekik — nagyobb kamera, nagyobb ez, nagyobb az, meg egy csipet bazsalikom, a tuti recept nagyjából ennyi, a történetnek pedig a végére is értünk. Pedig a cégek azt is jól tudják, hogy mik azok a dolgok, amikre valóban szüksége lenne a mobilos társadalomnak: jobb akkumulátorok, energiatakarékosabb kijelzők, szabványos csatlakozók, optimalizált szoftverek, olcsóbb árak — ezeket viszont valamiért mégsem kapjuk meg (tisztelet a kivételnek!), együtt aztán pláne. Előfordul viszont, hogy olyan dolgokat kínálnak, amik bár legtöbbször feleslegesnek tűnnek, teljesen egyediek, ezáltal nagyon vonzók azon felhasználók számára, akik a luxuskategóriában (vagy legalábbis a drágább készülékekben) gondolkodnak. Ami azt illeti, pont erről szól a luxus, mint olyan.
695
previous post