Veszteségek és leépítések a Sony-nál és az Ericssonnál is

by pappfer

Az Ericsson veszteségeiről cikkezett a Mobilarena.

A Sony Ericsson negyedév alatt elszenvedett 187 millió eurós vesztesége az anyavállalatok pénzügyi eredményeit is beárnyékolta. A világ legnagyobb hálózati berendezés gyártója, az Ericsson 31 százalékos nyereségcsökkenésről számolt be, mely egy részét a cég belső átalakulása emésztette fel, de a hiány jelentős részéért a Sony Ericsson veszteséges üzeme tehető felelőssé. Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnöke a számszerű adatok ismertetése mellett 5.000 fős globális leépítést is bejelentett, mely a cég 79.000 fős állományának 6 százalékát érinti, és a tervek szerint 1.000 fő Svédországban kerül leépítésre. Az Ericsson 2008 utolsó negyedévében 3,9 milliárd korona, azaz 102,5 milliárd forint nyereséget könyvelhetett el, míg egy évvel korábban a cég nyeresége 5,6 milliárd korona, azaz 147,2 milliárd forint volt. A 44,7 milliárd forintnyi visszaesés háterében egyrészt a 3 millió koronás, azaz 78,9 millió forintos átalakítási költségek, másrészt a Sony Ericsson 187 millió eurós, azaz 52,5 milliárd forintos negyedéves vesztesége áll. A cég teljes forgalma 54,5 milliárd koronáról, azaz 1,43 billió forintról 23 százalékkal 67 milliárd koronára, azaz 1,76 billió forintra emelkedett. A teljes múlt évet tekintve a gyártó nettó nyeresége 48 százalékkal 11,3 milliárd koronára, azaz 297,1 milliárd forintra esett, miközben az árbevétele 11 százalékkal 209 milliárd koronára, azaz 5,5 billió forintra nőtt.

A Sony veszteségeiről pedig a Menedzsment Fórumon olvashatunk.

A Sony közölte, hogy tizennégy év óta először zár veszteséggel. A cég szerint a gazdasági válság a felelős a rossz teljesítményért.

A Sony várhatóan 150 milliárd jen (körülbelül 366 milliárd forint) összegű vesztességgel zárja az üzleti negyedévet márciusban – írja a BBC News. A cég még októberben azt közölte, hogy valószínűleg profittal zárja az évet. A várható veszteség még annál is nagyobb lesz, mint azt az elemzők várták.

A múlt évben a társaság 369 milliárd jen (902 milliárd forint) összegű profitot csinált. Idén októberben a cég a felére csökkentette a profit előrejelzését, miután bejelentette, hogy nyolcezer embertől válik meg és bezár néhány gyárat.

A Sony azért érzékeny a mostani krízisre, mert a termékek 80 százalékát külföldön értékesítik, és az erős jen miatt jelentősen drágábban tudják eladni azokat.

Más elektronikai cégek is szenvednek a válság miatt, mint például az LG Electronics, amely szintén veszteséggel zárja az üzleti évet.

Related Posts